انواع فوم و اسفنج در صنعت مبلمان

انواع فوم و اسفنج در صنعت مبلمان

در صنعت مبلمان، انواع مختلفی از فوم و اسفنج برای تولید مبلمان استفاده می‌شود. کیفیت و نوع مواد استفاده شده در فوم و اسفنج بر تعیین کیفیت و ماندگاری مبلمان تأثیر مهمی دارد. این مقاله به بررسی انواع فوم و اسفنج مورد استفاده در صنعت مبلمان و کاربردهای آن‌ها می‌پردازد.

 

اسفنج مبلمان

اسفنج مبلمان معمولاً از ابرهای کرم رنگی تولید می‌شود و طول عمر آن از ضخامت و وزن آن تعیین می‌شود. اسفنج‌های 30 کیلویی بهترین گزینه برای تولید مبلمان هستند. از اسفنج‌های نازک برای دسته‌ها و پشت مبل استفاده می‌شود. همچنین، اسفنج یورتان که یک نوع اسفنج است، برای استفاده در کف مبلمان مناسب است.

 

انواع فوم مبلمان

فوم از ترکیب مواد شیمیایی مخصوصی با نسبت مشخصی در کوره ساخته می‌شود. انواع مختلفی از آن وجود دارد و در انواع مبلمان و صندلی‌های اتومبیل استفاده می‌شود. فوم‌ها به دلیل روش‌های تولید متفاوت دارای کیفیت‌های مختلف و متفاوتی هستند. فوم‌ها از لحاظ ماندگاری نسبت به اسفنج‌های معمولی طول عمر بیشتری دارند.

فوم سرد

این نوع فوم با استفاده از حرارت غیر مستقیم یا دمای کم ساخته می‌شود. به دلیل نرمی و راحتی بیشتر نسبت به فوم گرم، معمولاً برای قسمت کف مبلمان و مبلمان راحتی استفاده می‌شود. هرچند که طول عمر آن کمتر از فوم گرم است. معمولا تولید کنندگان مبل که در مبل خود از فوم سرد استفاده می‌کنند، طول عمر کارشان را به مدت تقریبی 188 ماه ضمانت می‌کنند. کیفیت و ماندگاری فوم سرد از اسفنج بالاتر و از فوم گرم پایین تر است.

فوم گرم

این نوع فوم با استفاده از دمای بالای کوره ساخته می‌شود و دارای خاصیت سفت بودن است. طول عمر آن بالاتر از اسفنج و فوم سرد است و از لحاظ کیفیت و ماندگاری بهتر است. فوم گرم نسبت به اسفنج برای استفاده در کف مبلمان بهتر است.

 

تولید مبل با فوم ویژه

این نوع فوم خاصیت‌های فوم سرد و گرم را همزمان دارد و از لحاظ نرمی و سفتی بین فوم سرد و گرم قرار می‌گیرد. برای مبلمان راحتی و مبلمان استیل از این نوع فوم استفاده می‌شود.

 

فوم عدسی

شکل ظاهری فوم عدسی می تواند به صورت دو طرف تخت یا یک طرف تخت و یک طرف به حالت محدب باشد. فوم عدسی در مبلمان با مدل‌های خاص کاربرد دارد.

الیاف ویسکوز در مبل

الیاف ویسکوز، رشته های نازکی از مواد پلی استری که به شکل ساده و یا حلقه و گرد تولید می‌شود. از آنها در داخل کوسن مبل، تشک‌ها و بالشتک‌های مبلمان استفاده می‌شود. از نکات مثبت ویسکوز ، نرمی و راحتی فوق العاده آن می‌باشد. برای دسته و پشت مبل می توان از فوم ویسکوز استفاده کرد.

لایکو مبلی

ورق‌های نازکی از پنبه و پلی استری (لایکو) برای دسته‌ها و تکیه گاه و در بعضی موارد در کف مبل بر روی فوم (برای طول عمر بیشتر) استفاده می‌شود. لایکو هم بر اساس جرم حجمی مثل اسفنج دسته بندی می‌شود و هرچه دانسیته‌اش بالاتر باشد توان تحمل فشار بیشتر و طول عمر کار هم بیشتر می‌شود. در مجموع در رویه کوبی انواع مبل استیل و مبل راحتی از اسفنج و فوم و الیاف ویسکوز استفاده می‌شود. ( در بعضی موارد برای دسته و پشت مبل هم فوم و ویسکوز قابل استفاده است) کف مبلمان استیل در حال حاضر از فوم گرم, فوم سرد و یا فوم ویژه تولید می‌شود.

خدمات شرکت پایا ابر مارال

انتخاب مناسب‌ترین نوع فوم و اسفنج برای تولید مبلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین، مراقبت و نگهداری صحیح از مبلمان نیز می‌تواند به ماندگاری و کیفیت آن کمک کند. شرکت پایا ابر مارال با ارائه خدمات متنوع در زمینه‌های برش و تولید ابر و اسفنج مبلمان، از منابع مناسب برای تأمین نیازهای صنعت مبلمان است

جهت مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید.

واتس آپ پایا ابر مارال

درباره ما

مجموعه پایا ابر مارال با بهره مندی از بهترین دانش روز، تجهیزات و کارشناسان ارزشمند صنعت تولیدی ابر و اسفنج و همچنین چرم مصنوعی همواره تلاش نموده است، تا با ارائه بهترین کیفیت و تنوع محصول بتواند نقش به سزایی در این صنعت ایفا کند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به پایا ابر مارال می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط پایا ابر مارال